Strona w budowie

Szkolenia

Nabór

do 10.10.2025 r. lub do wyczerpania miejsc

Opis szkolenia:

Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu stacjonarnym pn. „Trening asertywności”. Proponowane szkolenie oraz tematyka nawiązują do potrzeb szkoleniowych zdiagnozowanych w procesie oceny pracowniczej pracowników  niebędących nauczycielami akademickimi.

 „Trening asertywności” przewiduje udział maksymalnie 12 uczestników i odbędzie się w części bydgoskiej Uniwersytetu w dniu 17 października 2025 r., w godzinach 8:00 – 15:00 w sali 78 w budynku „F” Collegium Medicum UMK przy ul. Jagiellońskiej 15 w Bydgoszczy.

Cele szkolenia:

  • zrozumienie, czym jest asertywność i czym różni się od agresji i uległości,
  • rozwój postawy opartej na szacunku do siebie i innych,
  • nabycie praktycznych umiejętności w zakresie wyrażania własnych opinii, próśb i granic,
  • ćwiczenie reakcji na krytykę i presję otoczenia,
  • wzmacnianie poczucia pewności siebie w relacjach osobistych i zawodowych.

Zapisy:

Zgłoszenia na szkolenie realizowane w części bydgoskiej Uniwersytetu prosimy kierować na adres hr@cm.umk.pl do dnia 10 października 2025 roku.

Zakwalifikowane osoby otrzymają informację drogą mailową.

 

Nabór

do wyczerpania miejsc

Opis:

Zapraszamy nauczycieli akademickich, do udziału w szkoleniu online:

SZTUCZNA INTELIGENCJA (AI) NA UCZELNI, które odbędzie się w dwóch terminach:

  • 16.04.2025 r., w godzinach 9.00-14.15 (maks. 40 osób),
  • 08.05.2025 r., w godzinach 9.00-14.15 (maks. 40 osób),

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl w części bydgoskiej i katarzyna.bialowicz@umk.pl w części toruńskiej Uniwersytetu. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poproszone o wypełnienie ankiety celem dostosowania treści warsztatu do potrzeb uczestników oraz poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

Szkolenia finansowane są ze środków IDUB.

Nabór

do wyczerpania miejsc

Opis szkolenia:

Zapraszamy nauczycieli akademickich, kierowników zespołów badawczych i doktorantów do wzięcia udziału w prowadzonym w języku angielskim warsztacie poświęconym umiejętnościom prezentowania prac badawczych przez naukowców.

Szkolenie prowadzone będzie na żywo, w formie zdalnej (aplikacja zoom) przez Sean’a McCarthy’ego (wybitnego specjalistę związanego z programami ramowymi Komisji Europejskiej od ponad 30 lat) i Sylvie McCarthy (analityka polityki Unii Europejskiej).

Presentation Skills for Researchers

24.04.2025 r., w godz. 11:00 – 13:00

Naukowcy i zespoły badawcze polegają dziś na zewnętrznych źródłach finansowania swoich prac badawczych. Przyznanie im środków zależy od oceny “doskonałości naukowej” planowanych badań, której dokonują eksperci zewnętrzni (urzędnicy, specjaliści techniczni, merytoryczni, reprezentanci świata biznesu poszukujący nowych technologii oraz politycy przygotowujący politykę gospodarczą i społeczną). Umiejętność prezentowania wyników badań różnym odbiorcom zaangażowanym w zarządzanie programami ich finansowania jest zatem niezmiernie ważna. Każdy uczestnik pod koniec tego szkolenia będzie miał pomysły oraz posiadał umiejętności przygotowywania oraz przedstawiania przyszłych prezentacji.

Zapisy:

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl w części bydgoskiej i katarzyna.bialowicz@umk.pl w części toruńskiej. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach.

 

Nabór:

do 13.11.2025 r. lub do wyczerpania miejsc.

Opis szkolenia:

Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu stacjonarnym pn. Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu. Proponowane szkolenie oraz tematyka nawiązują do potrzeb szkoleniowych zdiagnozowanych w procesie oceny pracowniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.

Szkolenie przewiduje udział maksymalnie 12 uczestników i odbędzie się w części bydgoskiej Uniwersytetu w dniu 28 listopada 2025 r. w godzinach 8:00 – 15:00 w sali 78
w budynku „F” Collegium Medicum UMK przy ul. Jagiellońskiej 15 w Bydgoszczy.

Cele szkolenia, uczestnicy:

  • poznają współczesne podejście do stresu (neurobiologia i psychologia),
  • zrozumieją różnicę między stresem krótkotrwałym a wypaleniem zawodowym,
  • będą potrafili rozpoznawać sygnały przeciążenia,
  • poznają model PERMA jako sposób wzmacniania dobrostanu,
  • stworzą osobisty plan wspierania równowagi psychicznej w pracy.

Zapisy:

Zgłoszenia na szkolenie realizowane w części bydgoskiej Uniwersytetu prosimy kierować na adres hr@cm.umk.pl do dnia 13 listopada 2025 r.

Zakwalifikowane osoby otrzymają informację drogą mailową.

Środki na szkolenia pochodzą z IDUB.

Szkolenia dla nauczycieli akademickich – KOMUNIKACJA z POKOLENIEM Z i α oraz  MIĘDZYKULTUROWA UCZELNIA

Nabór

do wyczerpania miejsc

Opis:

Zapraszamy nauczycieli akademickich, do udziału w szkoleniach online:

  • KOMUNIKACJA Z POKOLENIEM Z i α 29.11.2024 r., w godzinach 9.00-14.10 (maks. 35 osób),
  • MIĘDZYKULTUROWA UCZELNIA – 11.12.2024 r., w godzinach 9.00-14.10 (maks. 35 osób)

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl w części bydgoskiej i katarzyna.bialowicz@umk.pl w części toruńskiej Uniwersytetu. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

Szkolenia finansowane są ze środków IDUB.

PROGRAM SZKOLEŃ

Nabór

do wyczerpania miejsc

Opis:

Zapraszamy  nauczycieli akademickich, do udziału w szkoleniach stacjonarnych organizowanych w obu częściach Uniwersytetu.

Bydgoszcz:

  • E-learning – podstawy – 08.03.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 10 osób),
  • Wprowadzenie do dydaktyki dorosłych – 21.03.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób),
  • Emisja głosu – 25.04.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób).

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania, w części bydgoskiej Uniwersytetu, prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

Toruń:

  • E-learning – podstawy – 22.03.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób),
  • Wprowadzenie do dydaktyki dorosłych03.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób),
  • Emisja głosu – 04.04.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób).

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania, w części toruńskiej Uniwersytetu, prosimy kierować na adres katarzyna.bialowicz@umk.pl Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

PROGRAM SZKOLEŃ

E-learning – podstawy

Prowadzące szkolenie:

mgr Joanna Buczyńska, lic. Marta Piórkowska – Dział Wsparcia Nauczania Zdalnego

Zagadnienia
1.      Wprowadzenie – unormowania edukacji zdalnej na UMK:

 

– zarządzenia, standardy edukacji zdalnej – wytyczne, proces przygotowania zajęć zdalnych.

2.      Narzędzia do edukacji zdalnej rekomendowane przez UMK:

 

a.       Moodle

– logowanie, tworzenie kursu, udostępnianie materiałów dydaktycznych w różnej formie, zarządzanie użytkownikami i materiałami,

b.      Microsoft Teams, Office 365, Microsoft365, OneDrive

 

– tworzenie konta na o365, logowanie, tworzenie zespołów, spotkań; prowadzenie spotkań, udostępnianie materiałów, zarządzanie zespołem, przypisywanie ról użytkownikom, nagrywanie,

c.       BigBlueButton

 

– tworzenie pokoju w Moodle i w systemie Greenlight, prowadzenie spotkań, zarządzanie uczestnikami.

Wprowadzenie do dydaktyki dorosłych

Prowadząca szkolenie:

dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec, prof. UMK – Instytut Nauk Pedagogicznych, Uniwersytecki Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Osobistego

Zagadnienia
1.      Uwarunkowania szkolnictwa wyższego; Student i jego oczekiwania wobec dydaktyki.
2.      Modele dydaktyki dorosłych: technologiczny, humanistyczny, krytyczny.
3.      Nauczyciel – role i zadania.
4.      Strategie i metody kształcenia, ocenianie.

Emisja głosu

Prowadząca szkolenie:

mgr Lucyna Śmieszek-Formela – Instytut Nauk Pedagogicznych

Zagadnienia
1.      Czego nie lubi nasz głos?
Podstawowe zasady profilaktyki i higieny głosu.
2.      Oddech i świadoma praca przeponą.

 

Ćwiczenia przygotowujące do prawidłowej emisji głosu.

3.      Artykulacja i dykcja.

 

Ćwiczenia wyrazistego wypowiadania się.

4.      Gry i zabawy słowne, ekspresja werbalna.

Nabór:

do wyczerpania miejsc

Opis szkolenia:

Zapraszamy nauczycieli akademickich, doktorantów oraz pracowników wsparcia z jednostek merytorycznych, do wzięcia udziału w prowadzonych w języku angielskim warsztatach poświęconych metodologii pozyskiwania środków finansowych Szkolenia prowadzone są na żywo, w formie zdalnej (aplikacja zoom) przez Sean’a McCarthy’ego (wybitnego specjalistę związanego z programami ramowymi Komisji Europejskiej od ponad 30 lat) i Sylvie McCarthy (analityka polityki Unii Europejskiej).

Uczestnicy poprzednich spotkań oceniają ich treści jako uniwersalne. Kwestie dotyczące networkingu oraz profesjonalnego przygotowania aplikacji mogą być wykorzystywane nie tylko podczas pracy nad wnioskami do programu Horyzont, ale również przy pozyskiwaniu środków z innych instytucji finansujących badania.

Bezpośredni kontakt z prowadzącym szkolenie sprzyja zadawaniu pytań i otrzymywaniu odpowiedzi na nurtujące pytania związane z przygotowywaniem wniosków.

Zapraszamy na szkolenia:

1. Identifying Opportunities and Networking in Horizon Europe 10.04.2024 r., w godzinach 11:00 – 13:00 (maksymalnie 80 uczestników)

Pierwsza część kursu zapewnia przegląd możliwości finansowania programu Horyzont Europa, prowadzi przez każdy filar i każdy program. Druga część kursu opisuje w jaki sposób koordynatorzy wybierają partnerów do składania wniosków oraz jak tworzyć strategiczne sieci na poziomie europejskim. Nowym uczestnikom kurs pomoże rozwinąć ich europejskie sieci. Doświadczonym naukowcom pomoże udoskonalić działania networkingowe.

2. How to Write a Competitive Proposal for Pillar II (Horizon Europe) 11.04.2024 r., w godzinach 11:00 – 13:00 (maksymalnie 80 uczestników)

Kurs koncentruje się na II filarze programu Horyzont Europa. Na wstępie opisuje, jak analizować program prac w ramach II filaru. Następnie wyjaśnia, w jaki sposób naukowcy z wysokimi wskaźnikami sukcesu podchodzą do II filaru. Pokazuje naukowcom, jak w skuteczny sposób przygotowywać wnioski w programie.

Zapisy:

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl w części bydgoskiej i katarzyna.bialowicz@umk.pl w części toruńskiej. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach.

Nabór:

do wyczerpania miejsc

Opis szkolenia:

Zapraszamy nauczycieli akademickich, kierowników zespołów badawczych i doktorantów do wzięcia udziału w prowadzonym w języku angielskim warsztacie poświęconym prezentowaniu “znaczenia” ich prac badawczych różnym odbiorcom. Szkolenie prowadzone będzie na żywo, w formie zdalnej (aplikacja zoom) przez Sean’a McCarthy’ego (wybitnego specjalistę związanego z programami ramowymi Komisji Europejskiej od ponad 30 lat) i Sylvie McCarthy (analityka polityki Unii Europejskiej).

How to Present Research Activities to Different Audiences 18.04.2024 r., w godzinach 11:00 – 13:00 (maksymalnie 80 uczestników)

Celem tego warsztatu jest pomoc naukowcom w prezentowaniu “znaczenia” ich prac badawczych różnym odbiorcom. Naukowcy i zespoły badawcze polegają dziś na zewnętrznych źródłach finansowania swoich prac badawczych. Przyznanie im środków zależy od oceny “doskonałości naukowej” planowanych badań, której dokonują eksperci zewnętrzni (urzędnicy, specjaliści techniczni, merytoryczni, reprezentanci świata biznesu poszukujący nowych technologii oraz politycy przygotowujący politykę gospodarczą i społeczną). Umiejętność prezentowania wyników badań różnym odbiorcom zaangażowanym w zarządzanie programami ich finansowania jest zatem niezmiernie ważna. Każdy uczestnik pod koniec tego szkolenia będzie miał pomysły oraz posiadał umiejętności przygotowywania oraz przedstawiania przyszłych prezentacji.

Zapisy:

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl w części bydgoskiej i katarzyna.bialowicz@umk.pl w części toruńskiej. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

Nabór

do 20.05.2024 r. do godz. 12.00 lub do wyczerpania miejsc

Opis szkolenia:

Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu „Radzenie sobie ze stresem – przyczyny oraz skuteczne metody przeciwdziałania skutkom stresu”. Proponowane szkolenie oraz tematyka nawiązuje do potrzeb szkoleniowych zdiagnozowanych w procesie oceny pracowniczej pracowników niebędących nauczycielami akademickimi.

Szkolenie prowadzone będzie stacjonarnie przez dr Jolantę Jaworską (wybitną specjalistkę w dziedzinie psychologii z doświadczeniem w roli terapeuty, coacha, trenera).

24.05.2024 r., w godzinach 8:30 – 15:00 (maksymalnie 12 uczestników)

28.05.2024 r., w godzinach 8:30 – 15:00 (maksymalnie 12 uczestników)

Szkolenia odbędą się w części bydgoskiej Uniwersytetu w sali posiedzeń im. Profesora Bogdana Romańskiego w budynku „A” Collegium Medicum UMK przy ul. Jagiellońskiej 13 w Bydgoszczy.

Celem tego warsztatu jest zrozumienie mechanizmu stresu, rozpoznanie jego pierwszych sygnałów i przeciwdziałanie ich skutkom, a także poznanie praktycznych strategii reagowania na nagłe sytuacje stresowe oraz opanowanie technik profilaktyki stresu i skutecznych metod relaksacji.

Stres jest integralnym elementem życia zawodowego. W odpowiednim nasileniu, jest mobilizujący i motywujący. Jednak przedłużający się, silny stres nie sprzyja naszej efektywności i jakości życia. W sytuacji skrajnej może przyczyniać się do występowania wielu chorób zarówno o podłożu emocjonalnym, jak i somatycznym.

Podczas warsztatu uczestnicy poznają mechanizmy pojawiania się stresu oraz typowe reakcje na sytuacje stresowe. Przećwiczą techniki, zarówno behawioralne jak i poznawcze,  skutecznego radzenia sobie ze stresem. Poznają metody regulacji emocji w sytuacjach stresu i szybkiego odzyskiwania równowagi życiowej.

Zapisy:

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania prosimy kierować na adres anetta.czerska@cm.umk.pl  do dnia 20 maja 2024 roku do godz. 12.00. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby otrzymają informację drogą mailową.

Szkolenia dla nauczycieli akademickich – WORK LIFE BALANCE i ZARZĄDZANIE STRESEM

Nabór

do wyczerpania miejsc

Opis:

Zapraszamy nauczycieli akademickich, do udziału w szkoleniach stacjonarnych organizowanych w obu częściach Uniwersytetu.

Bydgoszcz:

  • WORK LIFE BALANCE. Jak dążyć do równowagi w życiu osobistym i zawodowym?- 07.06.2024 r., w godzinach 10.00-14.15 (maks. 12 osób),
  • ZARZĄDZANIE STRESEM – przyczyny oraz skuteczne metody przeciwdziałania skutkom stresu – 14.06.2024 r., w godzinach 10.00-14.15 (maks. 12 osób)

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania, w części bydgoskiej Uniwersytetu, prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

Toruń:

  • WORK LIFE BALANCE. Jak dążyć do równowagi w życiu osobistym i zawodowym?- 10.06.2024 r., w godzinach 8.30-12.45 (maks. 12 osób),
  • ZARZĄDZANIE STRESEM – przyczyny oraz skuteczne metody przeciwdziałania skutkom stresu – 12.06.2024 r., w godzinach 10.00-14.15 (maks. 12 osób)

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania, w części toruńskiej Uniwersytetu, prosimy kierować na adres katarzyna.bialowicz@umk.pl Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

Programy szkoleń:

WORK LIFE BALANCE

ZARZĄDZANIE STRESEM

Nabór

do 24 listopada 2023 roku

Opis szkolenia:

Zapraszamy nauczycieli akademickich do udziału w szkoleniu z zakresu: Komunikacja oraz rozwiązywanie konfliktów z uwzględnieniem specyfiki pracy w środowiskach międzykulturowych.

Szkolenie będzie prowadzone w sposób interaktywny z elementami team coachingu oraz aktywnego uczenia się. Dodatkową korzyścią będzie wykorzystanie metody FRIS®, dzięki czemu uczestniczki i uczestnicy szkolenia pozyskają konkretne i praktyczne informacje na temat osobistych mechanizmów myślenia, działania i komunikacji z innymi. FRIS® udziela wskazówek w jakich obszarach najlepiej sprawdza się dana osoba, jak powinna skutecznie podchodzić do rozwiązywania problemów i jak najlepiej komunikować się z osobami o innych Stylach Myślenia. Poznanie swojego stylu myślenia i działania otwiera na różnorodność ludzi wokół, wspiera więc współpracę z osobami z innych kultur.

Badanie FRIS® wymaga od osób wypełnienia (przed szkoleniem) internetowego kwestionariusza składającego się z 76 pytań. Czas wypełniania to około 30 minut.

Szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej w części bydgoskiej i toruńskiej Uniwersytetu, realizowane będzie w trzech blokach, w grupach 15 osobowych.

Grupa 1 – Toruń

Liczba godzin dydaktycznych – 15 h

Liczba dni szkoleniowych – 3

Terminy spotkań:

27.11.2023 – w godzinach 9.00-13.15

04.12.2023 – w godzinach 9.00-13.15

11.12.2023 – w godzinach 9.00-13.15

Grupa 2 – Bydgoszcz

Liczba godzin dydaktycznych – 15 h

Liczba dni szkoleniowych – 3

Terminy spotkań:

28.11.2023 – w godzinach 9.00-13.15

05.12.2023 – w godzinach 9.00-13.15

12.12.2023 – w godzinach 9.00-13.15

Program szkolenia:

Dzień 1. Komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

  1. Wpływ różnorodności na komunikację.
  2. Nieuświadamiane aspekty wpływające na komunikację.
  3. Umiejętności związane z komunikacją i rozwiązywaniem konfliktów.

Dzień 2. Wpływ stylu osobistego na komunikację z innymi

  1. Różnice indywidualne wynikające z różnych Stylów Myślenia FRIS®.
  2. Analiza indywidualnych wyników badania FRIS®.
  3. Jak różnice indywidualne wpływają na komunikację i współpracę w zespole.

Dzień 3. Komunikacja w zespole międzykulturowym (5h)

  1. Wymiary kultury i komunikacja międzykulturowa.
  2. Potrzeby i różne strategie zaspokajania potrzeb w zależności od uwarunkowań kulturowych.
  3. Rozwijanie kompetencji międzykulturowych.

 

Prowadząca szkolenie:

dr Magdalena Kalińska – Trenerka, Konsultantka, Coach

Ogłoszenia i dokumenty:

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl w części bydgoskiej oraz katarzyna.bialowicz@umk.pl w części toruńskiej, do 24 listopada 2023 roku. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

do wyczerpania miejsc

Zapraszamy nauczycieli akademickich, doktorantów oraz pracowników wsparcia z jednostek merytorycznych, do wzięcia udziału w prowadzonych w języku angielskim warsztatach poświęconych metodologii zdobywania środków finansowych z programu Horyzont Europa.

Szkolenia prowadzone są na żywo, w formie zdalnej (aplikacja Zoom) przez Sean’a McCarthy’ego, wybitnego specjalistę związanego z programami ramowymi Komisji Europejskiej od ponad 30 lat.

Jesienna edycja szkoleń została podzielona na dwie części:

Warsztaty online (Zoom) dla nowych uczestników programu Horizon Europe:

  • Identifying Opportunities in Horizon Europe – warsztaty przeznaczone są dla naukowców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z programem Horyzont Europa. Na koniec warsztatów naukowiec będzie w stanie przygotować prezentację Power Point zawierającą listę możliwości badawczych w ramach programu Horyzont Europa
    4.10.2023 r., w godzinach 11:00 – 13:00 (maksymalnie 80 uczestników)
    .
  • Strategic Networking at a European Level – warsztaty mają na celu pomóc naukowcom w strategicznym podejściu do działań związanych z tworzeniem sieci kontaktów w Europie. Doświadczonym europejskim naukowcom pomogą udoskonalić działania networkingowe. Nowym uczestnikom programu Horyzont Europa pomogą rozwinąć ich europejskie sieci.
    How Horizon Europe Proposals are Evaluated – warsztaty przeznaczone dla naukowców, którzy planują udział w programie Horyzont Europa, wyjaśniają jak analizować system oceny, a następnie zastosować go do różnych filarów programu Horyzont Europa.
    5.10.2023 r., w godzinach 11:00 – 13:00 (maksymalnie 80 uczestników)

Warsztaty online (Zoom) dla doświadczonych uczestników programu Horizon Europe, koordynatorów i partnerów we wnioskach w ramach II filaru

  • How Pillar II Proposals are Evaluated – warsztaty przeznaczone dla naukowców, którzy planują udział w konkursie w ramach II filaru, wyjaśniają jak analizować system oceny, a następnie zastosować go do wniosków w ramach filaru II w programie Horyzont Europa.
    How to Screen Pillar II Proposals (Proposal Clinics) – warsztaty przeznaczone dla naukowców, którzy planują udział w konkursie w ramach II filaru. Warsztaty opierają się na dokonanej przez prowadzącego ocenie ponad 200 europejskich wniosków badawczych i koordynacji 16 europejskich projektów badawczych. Warsztat opisuje, w jaki sposób sprawdzać wnioski za pomocą procesu zwanego “Kliniką Wniosków”.
    19.10.2023 r., w godzinach 11:00 – 13:00 (maksymalnie 80 uczestników)

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania prosimy kierować na adres hrna@cm.umk.pl w terminie do 29 września br. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

1. Nabór:

do wyczerpania miejsc

2. Opis szkolenia:
Szkolenie dla nauczycieli akademickich, doktorantów i pracowników wsparcia – How to Write a Competitive Proposal for Horizon Europe

Biorąc pod uwagę pozytywne opinie na temat pierwszej edycji szkolenia oraz duże zainteresowanie metodologią zdobywania środków finansowych z programu Horyzont Europa, po raz kolejny zapraszamy wszystkich nauczycieli akademickich, doktorantów oraz pracowników wsparcia do wzięcia udziału w prowadzonych w języku angielskim warsztatach poświęconych tej tematyce.

Szkolenie prowadzone będzie na żywo, w formie zdalnej przez Sean’a McCarthy’ego, wybitnego specjalistę związanego z programami ramowymi Komisji Europejskiej od ponad 30 lat.

How to Write a Competitive Proposal for Horizon Europe.

The course is designed for researchers who have identified the programme that is relevant to them and are planning to participate.

Subject: Pillar II of Horizon Europe.

24.01.2023 r., godz. 9:40 – 12:45 (maks. 80 uczestników)

3. Ogłoszenia i dokumenty:

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania proszę kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

1. Nabór:

zakończony

2. Opis szkolenia:

Zapraszamy nauczycieli akademickich do wzięcia udziału w unikatowych, prowadzonych w języku angielskim warsztatach poświęconych metodologii zdobywania środków finansowych z programu Horyzont Europa. Szkolenia prowadzone są na żywo, w formie zdalnej przez Sean’a McCarthy’ego, wybitnego specjalistę związanego z programami ramowymi Komisji Europejskiej od ponad 30 lat.

  • How to Write a Competitive Proposal for Horizon Europe. The course is designed for researchers who have identified the programme that is relevant to them and are planning to participate. Subject: Pillar II of Horizon Europe. 1.12.2022 r. w godzinach 10:00 – 12:45 (maks. 80 uczestników).
  • Presentation Skills for Researchers

Day 1, 6.12.2022 r., 11:00-13:00, two modules: How to Present your Research Results. From this presentation 5 volunteers from the audience will be ask to prepare a 15-minute presentation on their research. These participants would ideally come from different backgrounds (hard/soft sciences, humanities etc). One volunteer will be asked to prepare for each of the following categories.

Volunteer 1:  Presentation to a business audience

Volunteer 2: Presentation to policy makers/politicians

Volunteer 3: Reporting the progress of a research project to an EU official

Volunteer 4: Presentation to other scientists

Volunteer 5:  Presentation to senior university managers

(Maks. 80 uczestników)

Day 2: 13.12.2022, godz. 11:00 – 13:00. The session will begin with the volunteers briefly introducing themselves to the audience. Each volunteer will then deliver the 15-minute prepared presentation and receive 15-minutes of feedback. (Maks. 30 uczestników)

3. Ogłoszenia i dokumenty:

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania proszę kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl w części bydgoskiej oraz natalia.pron@umk.pl w części toruńskiej. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

Zapraszamy osoby pełniące funkcje kierownicze w grupie nauczycieli akademickich oraz pracowników niebędących nauczycielami akademickimi (dyrektorzy, kierownicy, formalni i nieformalni liderzy zespołów) do udziału w szkoleniach stacjonarnych w części bydgoskiej i toruńskiej  Uniwersytetu z zakresu:

  • Prowadzenie rozmów rekrutacyjnych – 13.10.22 r. Toruń, w godzinach 8.00 – 15.30 (maks. 10 osób)
  • Prowadzenie rozmów rekrutacyjnych – 1.12.22 r. Bydgoszcz, w godzinach  8.00 – 15.30 (maks. 10 osób)
  • Wzmocnienie roli lidera w zespole – 20-21.10.22 r. (szkolenie dwudniowe) Toruń, w godzinach 8.00-15.30 (maks. 10 osób)
  • Wzmocnienie roli lidera w zespole – 24-25.10.22 r. (szkolenie dwudniowe) Bydgoszcz, w godzinach 8.00-15.30 (maks. 10 osób)
  • Podejmowanie decyzji i zarządzanie zmianą 3-4.11.22 r. (szkolenie dwudniowe) Bydgoszcz, w godzinach 8.00-15.30 (maks. 20 osób)
  • Podejmowania decyzji i zarządzanie zmianą 17-18.11.22r. (szkolenie dwudniowe) Toruń, w godzinach 8.00-15.30 (maks. 20 osób)

Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania proszę kierować na adres anetta.czerska@cm.umk.pl w części bydgoskiej oraz urszula.walenczak@umk.pl w części toruńskiej do 10 października br. Z powodu limitu osób w grupach szkoleniowych jedna osoba może wybrać tylko jedno szkolenie. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Szkolenia zostaną  przeprowadzone przez firmę zewnętrzną współpracującą z UMK. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.

Prowadzenie rozmów rekrutacyjnych  dla kadry kierowniczej:

Cele szkolenia – pozyskanie wiedzy z zakresu standardów prowadzenia rozmów rekrutacyjnych, poznanie dobrych praktyk w ramach prowadzenia rozmów rekrutacyjnych z kandydatami, poznanie zasad udzielania informacji zwrotnej kandydatowi.

Program szkolenia: zasady i narzędzia prowadzenia rozmów rekrutacyjnych, scenariusze rozmów rekrutacyjnych – teoria i praktyka.

 

Wzmocnienie roli lidera w zespole:

Cele szkolenia – poznanie współczesnych teorii dotyczących ról i zadań lidera, poznanie przykładów zachowań lidera w wysokiej efektywności.

Program szkolenia: role i zadania lidera w organizacji, zadania lidera we współczesnej organizacji, kompetencje społeczne lidera, dobry lider – umiejętność samooceny i rozwoju własnych kompetencji, test samooceny – samoocena kompetencji menedżerskich, współczesne teorie dotyczące ról i zadań lidera w organizacji, przykłady menedżerów – case study skutecznych kierowników – liderów, zarządzanie zespołem, podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów, ocena wydajności i postawy pracownika.

 

Podejmowanie decyzji i zarządzanie zmianą dla kadry kierowniczej:

Cele szkolenia – doskonalenie umiejętności planowania strategicznych działań dla własnej jednostki organizacyjnej (w oparciu o strategię i wytyczne w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi).

Program szkolenia: podejmowanie decyzji – podstawowa umiejętność menedżerska, istota procesu decyzyjnego, wprowadzenie do teorii decyzji, problem a zadanie, klasyfikacja problemów w organizacji, osobowościowe przesłanki w procesie podejmowania decyzji, predyspozycje i uwarunkowania osobowościowe w procesie decyzyjnym, mechanizmy samousprawiedliwienia, emocje w ocenie zjawisk.