poznaj zespół koordynujący
Zespół koordynujący
Bieżący nadzór nad działalnością zespołu koordynującego sprawuje Prorektor ds. Nauki – dr hab. Adam Kola, prof. UMK
Skład zespołu koordynującego:
1. dr hab. Adam Kola, prof. UMK (Prorektor ds. Nauki) – przewodniczący
2. prof. dr hab. Przemysław Żywiczyński (Wydział Humanistyczny) – z-ca przewodniczącego zespołu koordynującego, przewodniczący zespołu 1
3. dr hab. Aleksandra Kustra-Rogatka, prof. UMK (Wydział Prawa i Administracji) – koordynator ds. zrównoważonego rozwoju w części toruńskiej Uniwersytetu
4. prof. dr hab. Anna Bajek (Wydział Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum UMK) – koordynator ds. zrównoważonego rozwoju w części bydgoskiej Uniwersytetu
5. dr hab. Bogumiła Kupcewicz, prof. UMK (Wydział Farmaceutyczny Collegium Medicum UMK) – przewodnicząca zespołu 2
6. mgr Natalia Proń-Nowak (kierownik Działu Spraw Personalnych) – przewodnicząca zespołu 3
7. dr inż. Cezary Odrzygóźdź (dyrektor Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii) – przewodniczący zespołu 4
poznaj zespoły robocze
Zespół 1. Cel: zwiększenie wpływu działalności Uniwersytetu na rozwój światowej nauki oraz współpracy badawczej z renomowanymi uczelniami
Celem działalności zespołu jest zwiększenie wpływu działalności Uniwersytetu na rozwój światowej nauki oraz współpracy badawczej z renomowanymi uczelniami
Szczegółowe cele:
- zwiększenie liczby wysoko punktowanych publikacji i jakości badań (szczególnie publikacje w czasopismach Q1 i Q2 z Web of Science);
- zwiększenie wymiany akademickiej (w tym średnioterminowych staży) z wiodącymi ośrodkami naukowymi na świecie;
- zwiększenie liczby aplikacji w prestiżowych konkursach grantowych;
- popularyzacja działań zespołu i konkursów wśród pracowników UMK.
Skład zespołu:
- prof. dr hab. Przemysław Żywiczyński – Wydział Humanistyczny – przewodniczący zespołu I
- dr hab. Mariusz Kozakiewicz, prof. UMK – (Wydział Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum UMK)
- mgr Dominika Czyżak – (z-ca dyrektora Biblioteki Głównej)
Do zadań Zespołu I IDUB należą działania służące podniesieniu jakości prowadzonych na UMK badań oraz zwiększenie i ich umiędzynarodowienia. Zespół jest odpowiedzialny za organizację następujących konkursów:
- Publikacje dla pracowników, którego celem jest umożliwienie nauczycielom akademickim uzyskanie finansowania kosztów publikacji w prestiżowych czasopismach naukowych oraz ich upowszechnienia w otwartym dostępie (Open Access).
- „Granty na granty”, którego celem jest wsparcie pracowników UMK przygotowujących wnioski w programach o charakterze międzynarodowym.
- Dofinansowanie działań w partnerstwach akademickich dla członków uniwersyteckich centrów doskonałości oraz zespołów badawczych wyłaniających się pól badawczych.
- Mobilności dla pracowników, który finansuje przyjazdy na UMK pracowników z ośrodków zagranicznych oraz wyjazdy parcowników UMK.
Zespół 2. Cel: jakość kształcenia studentów i doktorantów
Celem działalności zespołu jest jakość kształcenia studentów i doktorantów
Szczegółowe cele:
- podniesienie jakości kształcenia studentów i doktorantów, w szczególności na kierunkach i w dyscyplinach naukowych związanych z priorytetowymi obszarami badawczymi (POB);
- włączenie studentów i doktorantów w prowadzenie działań naukowych;
- skuteczne konkurowanie o najzdolniejszych kandydatów na studia i do szkół doktorskich, również z zagranicy, poprzez organizowanie szkół letnich, staże, dedykowane stypendia, akredytacje i partnerstwa akademickie z najlepszymi uczelniami zagranicznymi;
- wdrożenie systemu kształcenia zorientowanego na projekty i mobilność;
- szkoły doktorskie o elastycznej organizacji studiów i silnym ukierunkowaniu na badania naukowe.
Skład Zespołu:
- dr hab. Bogumiła Kupcewicz, prof. UMK (Wydział Farmaceutyczny Collegium Medicum UMK),
- uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Koordynującego IDUB,
- planowanie spotkań i koordynowanie prac Zespołu,
- przygotowywanie sprawozdań z działalności Zespołu 2,
- stała współpraca z sekretariatem IDUB,
- koordynowanie realizacji konkursów Grants4NCUStudents i Mobilności doktorantów,
- koordynowanie współpracy z Collegium Invisibile – stowarzyszeniem działającym na rzecz wspierania rozwoju intelektualnego i społecznego wyróżniających się polskich studentów i studentek, doktorantów i doktorantek.dr hab. Rafał Haffer, prof. UMK (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania) – koordynacja programu COOP,
- koordynowanie realizacji konkursu „Program stażowy CO-OP”,
- realizacja zadań w Programie stażowym CO-OP, zgodnie dokumentacją procesu realizacji programu staży studenckich (mapa procesu, harmonogram Programu CO-OP, instrukcje dla wykonawców), dostępną na stronie https://idub.umk.pl/informacje-dla-pracownikow-obslugujacych-program-co-op,
- współpraca i wsparcie dla pracowników administracyjnych zaangażowanych w realizację programu,
- reagowanie na sytuacje problemowe i aktualizowanie dokumentacji procesu realizacji programu staży studenckich w przypadku wprowadzenia usprawnień.
3. mgr Milena Miszewska (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania),
- koordynowanie realizacji konkursów SMART1,2,3 tj. przekazywanie studentom informacji o konkursie, konsultacje dla studentów, weryfikacja wniosków we współpracy z Joasią Bożejewicz, opracowywanie zmian w regulaminie (jeśli jest taka potrzeba), powoływanie komisji konkursowej, przekazywanie wniosków do recenzji, sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji konkursowych itp.,
- koordynowanie programów letnich TSSP – ścisła współpraca z koordynatorami poszczególnych programów i ich wsparcie, opracowywanie zmian w regulaminie, ustalanie harmonogramu, promowanie programu, odpowiadanie na zapytania studentów,
- współpraca z sekretariatem IDUB.
4. mgr Anna Wiśniewska (kierownik Działu Kształcenia) – zadania związane z kształceniem, w tym: ścieżki rozszerzone – IDUB MasterClass, kierunki w języku angielskim, program COOP.
- współpraca i wsparcie merytoryczne realizacji zadań Zespołu 2 w odniesieniu do procesu kształcenia,
- przygotowywanie projektów zmian przepisów dot. programu COOP oraz udział w przygotowywaniu innych przepisów wewnętrznych dotyczących konkursów koordynowanych przez członków Zespołu 2,
- współpraca z jednostkami zaangażowanymi w realizację zadań Zespołu 2,w tym sekretariatem IDUB.
5. mgr Klaudia Bonowicz – przedstawiciel doktorantów wybrany w konkursie.
6. Filip Garnicz-Garnicki – przedstawiciel studentów wybrany w konkursie.
Zespół 3. Cel: rozwój zawodowy pracowników Uniwersytetu oraz jakość zarządzania Uniwersytetem
Celem zespołu jest rozwój zawodowy pracowników Uniwersytetu oraz jakość zarządzania Uniwersytetem
Szczegółowe cele:
- przygotowanie i wdrożenie kompleksowych rozwiązań służących rozwojowi zawodowemu personelu administracyjnego i kadry akademickiej, a w szczególności młodych naukowców;
- utworzenie wewnętrznego systemu grantowego skierowanego do pracowników spoza Centrów Doskonałości i Emerging Fields;
- określenie obowiązków zawodowych i ścieżki kariery na każdym stanowisku, ułatwiających zrównoważony rozwój zawodowy pracowników uniwersyteckich i wpływających na poprawienie integralności naszej uczelni;
- podniesienie jakości zarządzania uczelnią, z uwzględnieniem projakościowych zmian organizacyjnych, w celu rozwoju uniwersytetu jako całości;
- utworzenie uniwersyteckiego Think Tanku oraz zintegrowanych biur: umiędzynarodowienia grantowego i zasobów ludzkich z oddziałami na wydziałach;
- wprowadzenie systemu lean management i wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów.
Skład Zespołu:
1. mgr Natalia Proń-Nowak (kierowniczka Działu Spraw Personalnych) – przewodnicząca zespołu
- uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Koordynującego IDUB,
- koordynowanie realizacji konkursów realizowanych w ramach celu 3, w tym współpraca z Działem Nauki, Sekretariatem IDUB
- rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych wszystkich grup pracowniczych
- koordynowanie procesów zw. z przygotowaniem i realizacją szkoleń dla wszystkich grup pracowniczych, pre-testy z potencjalnymi dostawcami szkoleń,
- koordynacja działań komunikacyjnych z DPiK,
- stała współpraca z sekretariatem IDUB
- sprawozdawczość
2. dr hab. Piotr Rączka, prof. UMK (Wydział Prawa i Administracji)
3. dr Marzena Ruczyńska (zastępca kanclerza ds. Collegium Medicum UMK)
Zespół 4. Cel: innowacje i współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym
Celem działalności zespołu jest wspieranie innowacji i współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym
Szczegółowe cele:
- zwiększenie innowacyjności i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym;
- inicjowanie i wspieranie kontaktów pomiędzy uczelnią a podmiotami gospodarczymi;
- pełne wykorzystanie potencjału uczelni w zakresie stymulowania innowacyjności i prac wdrożeniowych zgodnie z międzynarodowymi standardami;
- wprowadzenie szkoleń z zakresu TRIZ;
- promocja przedsiębiorczości wśród studentów i doktorantów poprzez Startup Weekends i Hackatony;
- rozszerzenie roli Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości w promieniowaniu znaczenia innowacyjności na uczelni oraz wprowadzenia i koordynacji polityki współpracy uczelni z otoczeniem gospodarczym.
Skład Zespołu:
- dr inż. Cezary Odrzygóźdź (Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii)
- mgr Michał Podczarski (Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii):
- Koordynacja pracy zespołu brokerów,
- Współpraca i wsparcie dla pracowników zaangażowanych w projekt,
- Dbanie o właściwy przepływ komunikacji i postępowanie zgodnie procedurami,
- Współorganizacja wydarzeń.
Koordynatorzy programów
- dr hab. Kamil Fedus, prof. UMK (Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej) – koordynator programu TSSP ExSci – Toruń Students Summer Program in Exact Sciences,
- dr Robert Skiba (Wydział Matematyki i Informatyki) – zastępca koordynatora programu TSSP ExSci – Toruń Students Summer Program in Exact Sciences,
- prof. UMK dr hab. Wojciech Kujawski (Wydział Chemii) – koordynator programu TSSP NatSci – Toruń Students Summer Program in Natural Sciences,
- dr hab. Przemysław Charzyński, prof. UMK (Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej) – zastępca koordynatora programu TSSP NatSci – Toruń Students Summer Program in Natural Sciences,
- dr Aranka Ignasiak-Szulc (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania) – koordynator programu TELSP – Toruń Economic and Legal Summer Program,
- dr hab. Maciej Serowaniec, prof. UMK (Wydział Prawa i Administracji) – zastępca koordynatora programu TELSP – Toruń Economic and Legal Summer Program,
- dr hab. Maria Wincławska, prof. UMK (Wydział Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie) – koordynator programu THUS – Torun Humanities and Social Sciences Summer Program,
- dr hab. Michał Głuszkowski, prof. UMK (Wydział Humanistyczny) – zastępca koordynatora programu THUS – Torun Humanities and Social Sciences Summer Program,
- dr Oliwia Kowalczyk (Wydział Lekarski Collegium Medicum w Bydgoszczy)- koordynatorka programu TABMED – Toruń and Bydgoszcz Medical Summer Program,
- mgr Maciej Kłosowski (Wydział Nauk o Zdrowiu CM UMK) – zastępca koordynatorki programu TABMED – Toruń and Bydgoszcz Medical Summer Program,
- dr hab. Rafał Haffer, prof. UMK (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania) – koordynator programu CO-OP.