Strona w budowie

IDUB UMK / Program IDUB / Zespół wdrażający strategię

poznaj zespół koordynujący

Bieżący nadzór nad działalnością zespołu koordynującego sprawuje Prorektor ds. Nauki – dr hab. Adam Kola, prof. UMK

Skład zespołu koordynującego:

1. dr hab. Adam Kola, prof. UMK (Prorektor ds. Nauki) – przewodniczący

2. prof. dr hab. Przemysław Żywiczyński (Wydział Humanistyczny) – z-ca przewodniczącego zespołu koordynującego, przewodniczący zespołu 1

3. dr hab. Aleksandra Kustra-Rogatka, prof. UMK (Wydział Prawa i Administracji) – koordynator ds. zrównoważonego rozwoju w części toruńskiej Uniwersytetu

4. prof. dr hab. Anna Bajek (Wydział Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum UMK) – koordynator ds. zrównoważonego rozwoju w części bydgoskiej Uniwersytetu

5. dr hab. Bogumiła Kupcewicz, prof. UMK (Wydział Farmaceutyczny Collegium Medicum UMK) – przewodnicząca zespołu 2

6. mgr Natalia Proń-Nowak (kierownik Działu Spraw Personalnych) – przewodnicząca zespołu 3

7. dr inż. Cezary Odrzygóźdź (dyrektor Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii) – przewodniczący zespołu 4

poznaj zespoły robocze

Celem działalności zespołu jest zwiększenie wpływu działalności Uniwersytetu na rozwój światowej nauki oraz współpracy badawczej z renomowanymi uczelniami

Szczegółowe cele:

  • zwiększenie liczby wysoko punktowanych publikacji i jakości badań (szczególnie publikacje w czasopismach Q1 i Q2 z Web of Science);
  • zwiększenie wymiany akademickiej (w tym średnioterminowych staży) z wiodącymi ośrodkami naukowymi na świecie;
  • zwiększenie liczby aplikacji w prestiżowych konkursach grantowych;
  • popularyzacja działań zespołu i konkursów wśród pracowników UMK.

Skład zespołu:

  1. prof. dr hab. Przemysław Żywiczyński – Wydział Humanistyczny – przewodniczący zespołu I
  2. dr hab. Mariusz Kozakiewicz, prof. UMK – (Wydział Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum UMK)
  3. mgr Dominika Czyżak – (z-ca dyrektora Biblioteki Głównej)

Do zadań Zespołu I IDUB należą działania służące podniesieniu jakości prowadzonych na UMK badań oraz zwiększenie i ich umiędzynarodowienia. Zespół jest odpowiedzialny za organizację następujących konkursów:

  • Publikacje dla pracowników, którego celem  jest umożliwienie nauczycielom akademickim uzyskanie finansowania kosztów publikacji w prestiżowych czasopismach naukowych oraz ich upowszechnienia w otwartym dostępie (Open Access).
  • „Granty na granty”, którego celem jest wsparcie pracowników UMK przygotowujących wnioski w programach o charakterze międzynarodowym.
  • Dofinansowanie działań w partnerstwach akademickich dla członków uniwersyteckich centrów doskonałości oraz zespołów badawczych wyłaniających się pól badawczych.
  • Mobilności dla pracowników, który finansuje przyjazdy na UMK pracowników z ośrodków zagranicznych oraz wyjazdy parcowników UMK.

Celem działalności zespołu jest  jakość kształcenia studentów i doktorantów

Szczegółowe cele:

  • podniesienie jakości kształcenia studentów i doktorantów, w szczególności na kierunkach i w dyscyplinach naukowych związanych z priorytetowymi obszarami badawczymi (POB);
  • włączenie studentów i doktorantów w prowadzenie działań naukowych;
  • skuteczne konkurowanie o najzdolniejszych kandydatów na studia i do szkół doktorskich, również z zagranicy, poprzez organizowanie szkół letnich, staże, dedykowane stypendia, akredytacje i partnerstwa akademickie z najlepszymi uczelniami zagranicznymi;
  • wdrożenie systemu kształcenia zorientowanego na projekty i mobilność;
  • szkoły doktorskie o elastycznej organizacji studiów i silnym ukierunkowaniu na badania naukowe.

Skład Zespołu:

  1. dr hab. Bogumiła Kupcewicz, prof. UMK (Wydział Farmaceutyczny Collegium Medicum UMK), 
  • uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Koordynującego IDUB,
  • planowanie spotkań i koordynowanie prac Zespołu,
  • przygotowywanie sprawozdań z działalności Zespołu 2,
  • stała współpraca z sekretariatem IDUB,
  • koordynowanie realizacji konkursów Grants4NCUStudents i Mobilności doktorantów,
  • koordynowanie współpracy z Collegium Invisibile – stowarzyszeniem działającym na rzecz wspierania rozwoju intelektualnego i społecznego wyróżniających się polskich studentów i studentek, doktorantów i doktorantek.dr hab. Rafał Haffer, prof. UMK (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania) – koordynacja programu COOP,
  • koordynowanie realizacji konkursu „Program stażowy CO-OP”,
  • realizacja zadań w Programie stażowym CO-OP, zgodnie dokumentacją procesu realizacji programu staży studenckich (mapa procesu, harmonogram Programu CO-OP, instrukcje dla wykonawców), dostępną na stronie https://idub.umk.pl/informacje-dla-pracownikow-obslugujacych-program-co-op,
  • współpraca i wsparcie dla pracowników administracyjnych zaangażowanych w realizację programu,
  • reagowanie na sytuacje problemowe i aktualizowanie dokumentacji procesu realizacji programu staży studenckich w przypadku wprowadzenia usprawnień.

3. mgr Milena Miszewska (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania),

  • koordynowanie realizacji konkursów SMART1,2,3 tj. przekazywanie studentom informacji o konkursie, konsultacje dla studentów, weryfikacja wniosków we współpracy z Joasią Bożejewicz, opracowywanie zmian w regulaminie (jeśli jest taka potrzeba), powoływanie komisji konkursowej, przekazywanie wniosków do recenzji, sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji konkursowych itp.,
  • koordynowanie programów letnich TSSP – ścisła współpraca z koordynatorami poszczególnych programów i ich wsparcie, opracowywanie zmian w regulaminie, ustalanie harmonogramu, promowanie programu, odpowiadanie na zapytania studentów,
  • współpraca z sekretariatem IDUB.

4. mgr Anna Wiśniewska (kierownik Działu Kształcenia) – zadania związane z kształceniem, w tym: ścieżki rozszerzone – IDUB MasterClass, kierunki w języku angielskim, program COOP.

  • współpraca i wsparcie merytoryczne realizacji zadań Zespołu 2 w odniesieniu do procesu kształcenia,
  • przygotowywanie projektów zmian przepisów dot. programu COOP oraz udział w przygotowywaniu innych przepisów wewnętrznych dotyczących konkursów koordynowanych przez członków Zespołu 2,
  • współpraca z jednostkami zaangażowanymi w realizację zadań Zespołu 2,w tym sekretariatem IDUB.

5. mgr Klaudia Bonowicz – przedstawiciel doktorantów wybrany w konkursie.

6. Filip Garnicz-Garnicki – przedstawiciel studentów wybrany w konkursie.

Celem zespołu jest rozwój zawodowy pracowników Uniwersytetu oraz jakość zarządzania Uniwersytetem

Szczegółowe cele:

  • przygotowanie i wdrożenie kompleksowych rozwiązań służących rozwojowi zawodowemu personelu administracyjnego i kadry akademickiej, a w szczególności młodych naukowców;
  • utworzenie wewnętrznego systemu grantowego skierowanego do pracowników spoza Centrów Doskonałości i Emerging Fields;
  • określenie obowiązków zawodowych i ścieżki kariery na każdym stanowisku, ułatwiających zrównoważony rozwój zawodowy pracowników uniwersyteckich i wpływających na poprawienie integralności naszej uczelni;
  • podniesienie jakości zarządzania uczelnią, z uwzględnieniem projakościowych zmian organizacyjnych, w celu rozwoju uniwersytetu jako całości;
  • utworzenie uniwersyteckiego Think Tanku oraz zintegrowanych biur: umiędzynarodowienia grantowego i zasobów ludzkich z oddziałami na wydziałach;
  • wprowadzenie systemu lean management i wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów.

Skład Zespołu:

1. mgr Natalia Proń-Nowak (kierowniczka Działu Spraw Personalnych) – przewodnicząca zespołu

  • uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Koordynującego IDUB,
  • koordynowanie realizacji konkursów realizowanych w ramach celu 3, w tym współpraca z Działem Nauki, Sekretariatem IDUB
  • rozpoznawanie potrzeb szkoleniowych wszystkich grup pracowniczych
  • koordynowanie procesów zw. z przygotowaniem i realizacją szkoleń dla wszystkich grup pracowniczych, pre-testy z potencjalnymi dostawcami szkoleń,
  • koordynacja działań komunikacyjnych z DPiK,
  • stała współpraca z sekretariatem IDUB
  • sprawozdawczość
  •  

2. dr hab. Piotr Rączka, prof. UMK (Wydział Prawa i Administracji)

3. dr Marzena Ruczyńska (zastępca kanclerza ds. Collegium Medicum UMK)

Celem działalności zespołu jest wspieranie innowacji i współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym

Szczegółowe cele:

  • zwiększenie innowacyjności i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym;
  • inicjowanie i wspieranie kontaktów pomiędzy uczelnią a podmiotami gospodarczymi;
  • pełne wykorzystanie potencjału uczelni w zakresie stymulowania innowacyjności i prac wdrożeniowych zgodnie z międzynarodowymi standardami;
  • wprowadzenie szkoleń z zakresu TRIZ;
  • promocja przedsiębiorczości wśród studentów i doktorantów poprzez Startup Weekends i Hackatony;
  • rozszerzenie roli Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości w promieniowaniu znaczenia innowacyjności na uczelni oraz wprowadzenia i koordynacji polityki współpracy uczelni z otoczeniem gospodarczym.

Skład Zespołu:

  1. dr inż. Cezary Odrzygóźdź (Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii)
  2. mgr Michał Podczarski (Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii):
  • Koordynacja pracy zespołu brokerów,  
  • Współpraca i wsparcie dla pracowników zaangażowanych w projekt,
  • Dbanie o właściwy przepływ komunikacji i postępowanie zgodnie procedurami,   
  • Współorganizacja wydarzeń.