Uczelnia Badawcza - Inicjatywa Doskonałości
Kontakt ul. Gagarina 7, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 31 31
e-mail: idub@umk.pl
obrazek nr 1 obrazek nr 2 obrazek nr 3 obrazek nr 4 obrazek nr 5 obrazek nr 6 obrazek nr 7 obrazek nr 8 obrazek nr 9 obrazek nr 10 obrazek nr 11 obrazek nr 12 obrazek nr 13 obrazek nr 14 obrazek nr 15 obrazek nr 16 obrazek nr 17 obrazek nr 18

Publikacje – konkurs publikacyjny dla pracowników

Konkurs “Publikacje dla pracowników”

1. Nabór wniosków:

Bardzo dziękujemy za zainteresowanie konkursem, jednocześnie informujemy, że środki dla osób spoza zespołów badawczych, tj. limity na zrównoważony rozwój wszystkich dyscyplin na UMK (SD) oraz dla członków zespołów badawczych wyłaniających się pól badawczych (Emerging fields – EF) zostały wyczerpane na ten rok kalendarzowy. 


2. Opis konkursu:

Celem konkursu jest umożliwienie nauczycielom akademickim uzyskania finansowania kosztów publikacji w prestiżowych czasopismach naukowych oraz ich upowszechnienia w otwartym dostępie (Open Access). Nabór wniosków odbywa się w trzech odrębnych grupach, które tworzą:

  1. członkowie uniwersyteckich centrów doskonałości (UCD)
  2. członkowie zespołów badawczych wyłaniających się pól badawczych (Emerging fields – EF)
  3. osoby spoza zespołów, o których mowa w ustępach 1 i 2, w ramach limitu na zrównoważony rozwój dyscyplin na Uniwersytecie.

Zgodnie z regulaminem konkursu środki finansowe dotyczące kosztów publikacji mogą zostać przyznane wyłącznie na umieszczenie artykułu w systemie publikacji Open Access w czasopismach naukowych z:

1) Q1 według Web of Science w przypadku finasowania ze środków dla uniwersyteckich centów doskonałości;

2) Q1 i Q2 według Web of Science w przypadku finasowania ze środków dla zespołów badawczych wyłaniających się pól badawczych oraz zrównoważonego rozwoju.

Środki przeznaczone na finansowanie publikacji są wydatkowane w cyklach kwartalnych do momentu wyczerpania kwot przeznaczonych na ten cel w danym kwartale. Wnioski złożone w ramach konkursu opiniowane będą przez komisję weryfikującą, która w ocenie uwzględnia analizę parametrów bibliometrycznych dotyczących czasopisma (wskaźniki, które będą brane pod uwagę w ocenie wniosku zostały określone w załączniku nr 2 do regulaminu konkursu).

Warunkiem koniecznym uzyskania finansowania jest złożenie wniosku przy wykorzystaniu formularza zgłoszeniowego przed wykonaniem usługi i dostarczeniem faktury – nie ma możliwości opłacenia faktury jeśli wcześniej nie było zgody na  finansowanie i zamówienia (stosowne zamówienie wpisuje w Xprimerze Sekretariat IDUB). W przypadku wydawnictw zagranicznych wnioskowana kwota powinna uwzględniać również 23% podatku VAT, który Uniwersytet musi opłacić. Po uzyskaniu zgody na finansowanie publikacji ze środków IDUB fakturę należy, niezwłocznie po jej otrzymaniu, przekazać do Sekretariatu IDUB wraz z podaniem dziennej daty wykonania usługi.

3. Ogłoszenia i dokumenty:

4. Kontakt:

Osoba do kontaktu: mgr Joanna Bożejewicz, tel. 56 611 31 31.