Szkolenia dla nauczycieli akademickich
Nabór
do wyczerpania miejsc
Opis:
Zapraszamy nauczycieli akademickich, do udziału w szkoleniach stacjonarnych organizowanych w obu częściach Uniwersytetu.
Bydgoszcz:
- E-learning – podstawy – 08.03.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 10 osób),
- Wprowadzenie do dydaktyki dorosłych – 21.03.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób),
- Emisja głosu – 25.04.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób).
Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania, w części bydgoskiej Uniwersytetu, prosimy kierować na adres dorota.zandrowicz@cm.umk.pl Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.
Toruń:
- E-learning – podstawy – 22.03.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób),
- Wprowadzenie do dydaktyki dorosłych – 03.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób),
- Emisja głosu – 04.04.2024 r., w godzinach 9.00-13.30 (maks. 15 osób).
Zgłoszenia na szkolenia oraz pytania, w części toruńskiej Uniwersytetu, prosimy kierować na adres katarzyna.bialowicz@umk.pl Decyduje kolejność zgłoszeń. Zakwalifikowane osoby zostaną poinformowane drogą mailową o szczegółach danego szkolenia.
PROGRAM SZKOLEŃ
E-learning – podstawy
Prowadzące szkolenie:
mgr Joanna Buczyńska, lic. Marta Piórkowska – Dział Wsparcia Nauczania Zdalnego
Zagadnienia |
1. Wprowadzenie – unormowania edukacji zdalnej na UMK:
– zarządzenia, standardy edukacji zdalnej – wytyczne, proces przygotowania zajęć zdalnych. |
2. Narzędzia do edukacji zdalnej rekomendowane przez UMK:
a. Moodle – logowanie, tworzenie kursu, udostępnianie materiałów dydaktycznych w różnej formie, zarządzanie użytkownikami i materiałami, |
b. Microsoft Teams, Office 365, Microsoft365, OneDrive
– tworzenie konta na o365, logowanie, tworzenie zespołów, spotkań; prowadzenie spotkań, udostępnianie materiałów, zarządzanie zespołem, przypisywanie ról użytkownikom, nagrywanie, |
c. BigBlueButton
– tworzenie pokoju w Moodle i w systemie Greenlight, prowadzenie spotkań, zarządzanie uczestnikami. |
Wprowadzenie do dydaktyki dorosłych
Prowadząca szkolenie:
dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec, prof. UMK – Instytut Nauk Pedagogicznych, Uniwersytecki Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Osobistego
Zagadnienia |
1. Uwarunkowania szkolnictwa wyższego; Student i jego oczekiwania wobec dydaktyki. |
2. Modele dydaktyki dorosłych: technologiczny, humanistyczny, krytyczny. |
3. Nauczyciel – role i zadania. |
4. Strategie i metody kształcenia, ocenianie. |
Emisja głosu
Prowadząca szkolenie:
mgr Lucyna Śmieszek-Formela – Instytut Nauk Pedagogicznych
Zagadnienia |
1. Czego nie lubi nasz głos? Podstawowe zasady profilaktyki i higieny głosu. |
2. Oddech i świadoma praca przeponą.
Ćwiczenia przygotowujące do prawidłowej emisji głosu. |
3. Artykulacja i dykcja.
Ćwiczenia wyrazistego wypowiadania się. |
4. Gry i zabawy słowne, ekspresja werbalna. |